Науково-методична проблема школи
на 2016-2021 навчальні роки
«Формування конкурентоспроможної особистості засобами інноваційних навчально-виховних технологій»
П Е Р С П Е К Т И В Н И Й П Л А Н:
2 0 1 6 – 2 0 21
навчальні роки
І етап – підготовчий (діагностичний,
теоретичне обґрунтування науково-методичної проблеми)
2016-2017 навчальний рік
№
|
Форма роботи
|
Зміст роботи
|
Мета роботи
|
Термін, відповідальний
|
1.
|
Анкетування педагогічного,
учнівського та батьківського
колективів
|
Аналіз
стану роботи педагогічного та учнівського колективів
|
Виявлення
проблем і підготовка до розуміння
проблем.
Складання
плану реалізації теми.
|
Вересень
(Заступники директора
Мірчук О.О.)
|
2.
|
Засідання творчої групи (директор, заступники директора,
керівники
методичних об’єднань)
|
Обробка
даних анкетування. Виявлення рівня обізнаності педагогічного колективу
|
Виявлення
питань для вивчення, виокремлення досвіду з цієї теми
|
Вересень
(Директор Кундля І.А.,
заступник директора Мірчук О.О.)
|
3.
|
Консультація (методисти районного методичного
центру)
|
Планування
та визначення перспектив роботи з проблемної теми
|
Складання
перспективного плану роботи
|
Серпень
(Заступник директора Мірчук О.О.)
|
4.
|
Відвідування уроків, позакласних
заходів
|
Визначення
напрямків роботи, виявлення рівня обізнаності педагогічного колективу
|
Виявлення
досвіду для вивчення та шляхів реалізації проблемної теми
|
Протягом року
(Директор Кундля І.А., заступники директора Мірчук О.О.)
|
5.
|
Визначення змісту педагогічних
рад, семінарів, педагогічних читань
|
Планування
та визначення перспектив роботи з проблемної теми
|
Планування
шляхів реалізації проблемної теми
|
Вересень
(Директор
Кундля І.А., заступники директора Мірчук О.О.)
|
6.
|
Розробка матеріалів
психолого-педагогічної діагностики вчительського та учнівського колективів, а
також батьківської громадськості.
|
Виявлення
рівня обізнаності щодо шляхів реалізації проблеми, визначення рівня інклюзії
|
Визначення
шляхів діяльності школи за проблемною темою (створення банку
психолого-педагогічних діагностик, планування шляхів реалізації проблемної
теми)
|
Жовтень-грудень
(Заступники директора
Мірчук О.О.)
|
№
|
Форма роботи
|
Зміст роботи
|
Мета роботи
|
Термін, відповідальний
|
7.
|
Складання плану роботи над
проблемною темою
|
Визначення
напрямків роботи, розподіл обов’язків, етап взаємодії учасників
навчально-виховного процесу
|
Забезпечити
логічну послідовність вирішення завдань через взаємодію всіх учасників
навчально-виховного процесу
|
Жовтень
(творча
група)
|
8.
|
Педагогічна рада «Про діяльність
педагогічного колективу щодо реалізації завдань науково-методичної проблеми
«Формування конкурентоспроможної особистості засобами інноваційних навчально-виховних технологій»
|
Затвердження
заходів щодо реалізації єдиної
науково-методичної проблеми
|
Ознайомлення
всього колективу з перспективним планом реалізації науково-методичної проблеми
|
Листопад
(Директор Кундля І.А., заступник директора Мірчук О.О.)
|
9.
|
Відкриті виховні заходи та уроки з
використанням інноваційних технологій.
|
Уроки
досвідчених вчителів з використанням ІТ
|
Виявити
ППД із проблеми з метою допомоги тим, хто не визначився в роботі з проблемною
темою.
|
Протягом
навчального року
(Директор Кундля І.А., заступники директора Мірчук
О.О.)
|
10.
|
Семінар-практикум «Оцінювання діяльності учнів у
навчальному процесі»
|
Опрацювання
нормативних документів та ознайомлення з практичним досвідом оцінювання
діяльності учнів
|
Поглиблення
практичних знань з методики оцінювання навчальних досягнень учнів
|
Листопад
(заступник директора Мірчук О.О.)
|
11.
|
Педагогічна рада «Підвищення професійної
компетентності вчителів – ефективний засіб удосконалення навчально-виховного
процесу»
|
Формування
передового педагогічного досвіду
|
Намітити
шляхи підвищення професійної компетентності вчителів з метою удосконалення
навчально-виховного процесу
|
Січень
(заступник директора Мірчук О.О.)
|
12.
|
Педагогічна рада «Організація навчально-виховної роботи школи з
формування національно-патріотичного виховання»
|
Опрацювання
педагогічних та психологічних аспектів у процесі формування
національно-патріотичного виховання»
|
Розробити
комплекс заходів щодо посилення патріотичного виховання з урахуванням
основних засад Кодексу етики, честі, порядності
|
Березень
(заступник директора Мірчук О.О.)
|
II етап – теоретична підготовка впровадження теми: 2017-2018 навчальний рік
№
|
Форма роботи
|
Зміст роботи
|
Мета роботи
|
Термін, відповідальний
|
1.
|
Засідання педагогічної ради школи
«Формування особистості школярів шляхом запровадження
інформаційно-комунікаційних технологій навчання та виховання»
|
Ознайомлення
з теоретичним і практичним досвідом запровадження інформаційно-комунікаційних
технологій навчання та виховання
|
Ознайомлення
всього колективу, обговорення, затвердження заходів з проблемної теми.
|
Січень
(Заступник
директора
Мірчук О.О.)
|
2.
|
Проблемний психолого-педагогічний
семінар «Теорія і
практика формування конкурентоспроможної
особистості»
|
Опрацювання
педагогічних та психологічних аспектів у процесі формування
конкурентоспроможної особистості
|
Опрацювати
досвід роботи з формування
конкурентоспроможної особистості. Аналіз літератури з теми.
|
1 раз на рік
(Заступники директора)
|
3.
|
Організація роботи творчих груп:
«Інноваційні
технології навчання»
«Формування
ключових і предметних компетентностей»
|
Вивчення
та апробація новітніх інноваційних технологій навчання та виховання. Розробка
рекомендацій для вчителів.
|
Розробка
рекомендацій щодо реалізації науково-методичної проблеми
|
2016/2017-2017/2018
(Керівники
творчих груп,
заступник директора)
|
4.
|
Практичне спрямування роботи
шкільних методичних об’єднань, творчих груп на реалізацію проблеми
|
Створення
медіатеки відкритих уроків та виховних заходів
|
Ознайомлення
педагогічного колективу з досвідом учителів школи
|
Протягом
навчального року
(заступник
директора, керівники МО)
|
5.
|
Педагогічні читання «Шляхи формування
висококомпетентної особистості учнів у педагогічній спадщині
В.О.Сухомлинського»
|
Опрацювання системи навчання та виховання
|
Впровадження
загальнокультурних принципів учнів Городищенської школи, рекомендацій щодо формування
висококомпетентної особистості
|
Березень
(Заступники директора)
|
№
|
Форма роботи
|
Зміст роботи
|
Мета роботи
|
Термін, відповідальний
|
6.
|
Теоретичний семінар «Інноваційні освітні технології –
шлях до формування конкурентоспроможної особистості»
|
Ознайомлення
з проблемою
|
Ознайомлення
педагогічного колективу з теорією даного питання. Складання планів самоосвіти
|
1 раз на рік
(Заступник
директора з НВР, керівники МО, творчих груп)
|
7.
|
Засідання школи молодого вчителя: «Розвиток творчої активності
молодих учителів».
|
Надання
кваліфікованої допомоги молодим учителям, виявлення професійної готовності.
Відкриті уроки, виховні заходи, поповнення банку навчально- виховних
технологій.
|
Проведення
Тижня молодого спеціаліста (відкриті уроки, заходи). Виявлення труднощів і
надання методичної допомоги. Виявлення позитивних результатів і вироблення
результатів.
|
Квітень
(Заступник директора з НВР, керівники м/о, творчих
груп)
|
8.
|
Психологічний тренінг «Як стати лідером»
|
Основні
теорії лідерства. Мотивуюча роль лідера
|
Учасники
знайомляться з якостями лідера
|
1 раз на рік
(Заступник директора
Мірчук О.О.)
|
ІІІ-IV етапи – творчий етап і поточний аналіз та керівництво процесом
упровадження:
2018-2019, 2019-2020 навчальні роки
№
|
Форма роботи
|
Зміст роботи
|
Мета роботи
|
Термін, відповідальний
|
1.
|
Творчі майстерні педагогів з
упровадження проблеми школи
|
Творчі
майстерні, доробки вчителів-методистів, старших учителів, узагальнення ППД
|
Використання
інноваційних технологій навчання та
виховання.
|
Грудень
(Заступник
директора)
|
2.
|
Засідання методичних об’єднань: «Формування
конкурентоспроможної особистості
шляхом впровадження інноваційних
технологій»
|
Визначення
сучасних педагогічних технологій для апробації, виявлення ППД учителів,
результативності їхньої діяльності з проблеми
|
Розробки
уроків та виховних заходів
|
Січень
(Керівники методичних об’єднань)
|
3.
|
Засідання творчих груп:
«Інноваційні
технології навчання»
«Формування
ключових і предметних компетентностей»
|
Розробка
уроків та виховних заходів
|
Розробка рекомендацій щодо роботи вчителів,
класних керівників. Уроки та виховні заходи для учнів 1-11 класів
|
2018-2019
(Заступник директора, керівники творчих груп)
|
4.
|
Батьківські збори: «Стилі батьківського виховання та їхній вплив на
формування життєвих компетентностей особистості школяра»
|
Лекторій
для батьків різних вікових груп
|
Допомогти
батькам та учням зрозуміти себе, визначити причини труднощів та подолати
проблеми у вихованні
|
Січень, 2019
(Заступник директора)
|
5.
|
Конференція: «Формування життєвих цінностей
учнів у початковій школі», «Формування конкурентоспроможної особистості»
|
Формування
передового педагогічного досвіду
|
Визначення
передового досвіду, робота щодо узгодження дій у педагогічному колективі.
Спрямування всіх засобів впливу на особистість для поліпшення результатів
роботи. Продовження роботи щодо вивчення та узагальнення ППД
|
Лютий, 2020
(Заступник директора)
|
6.
|
Круглий стіл «Вибір професії як життєвий
проект старшокласників»
|
Пошук
ефективних методів профорієнтаційної роботи, створення умов свідомого вибору
учнем майбутньої професії
|
Ознайомлення
з позитивним досвідом організації профорієнтаційної роботи
|
Листопад, 2018
(заступник директора)
|
7.
|
Педагогічні читання «Конкурентоспроможний педагог.
Теоретичні проблеми в працях вітчизняних і зарубіжних педагогів»
|
Ознайомлення
з теоретичним досвідом навчання конкурентоспроможного вчителя
|
Визначення
і побудова моделі конкурентоспроможної педагога
|
1 раз на рік
(заступники директора)
|
8.
|
Звіти творчих груп, методичних
об’єднань
|
Відкриті
уроки та виховні заходи, поповнення банку навчально-виховних технологій
|
Виявлення
позитивних результатів і вироблення рекомендацій. Підготовка матеріалів для
публікацій.
|
Квітень-травень (Заступник директора, керівники
методичних об’єднань, творчих груп)
|
9.
|
Засідання педагогічної ради: «Досвід і проблеми формування
конкурентоспроможної особистості»
|
Узагальнення
роботи над проблемною темою на рівні практичного втілення
|
Узагальнення
роботи над проблемною темою. Аналіз практичної роботи над проблемою
|
Січень, 2019
(Директор, заступник директора)
|
10.
|
Створення інформаційно-методичного
банку «Формування
конкурентоспроможної особистості. Шляхи, методи, форми»
|
Поповнення
банку даних досвіду роботи за проблемою
|
Поповнення
медіатеки
|
Протягом 2-х років
(методична рада)
|
11.
|
Фестиваль педагогічних ідей та
знахідок
|
Упровадження
ППД. Пропаганда роботи вчителя з формування
конкурентноспроможної
особистості
|
Вивчення
досвіду вчителів, які вже досягли результатів у роботі над проблемою, визначення впливу методів,
прийомів технологій, що використовується педагогами на результативність
навчальних досягнень учнів
|
Квітень, 2020
(Заступник директора з навчально-виховної роботи)
|
V етап – аналітичний (підсумки роботи над проблемною темою за 5 років): 2020-2021
навчальні роки
№
|
Форма роботи
|
Зміст роботи
|
Мета роботи
|
Термін, відповідальний
|
1.
|
Засідання методичних об’єднань: «Роль методичних об’єднань у
формуванні конкурентоспроможної
особистості». «Моніторинг діяльності вчителів-предметників щодо
забезпечення ними умов розвитку особистості»
|
Аналіз
стану роботи, оцінювання та самооцінювання напрацювань учителів. Анкетування
у педагогічному та учнівському колективах
|
Оцінити
стан роботи вчителів- предметників, визначити критерії для самооцінювання.
Узагальнення ППД. Вибір орієнтирів для подальшої роботи.
|
Жовтень, 2020
(Керівники методичних об’єднань)
|
2.
|
Засідання педагогічної ради «Використання інноваційних
технологій у роботі класного керівника»
|
Накреслення
шляхів реалізації завдань щодо формування конкурентоспроможної особистості учнів
|
Накреслення
шляхів роботи класних керівників у контексті проблемної теми. Продовження
роботи над створенням шкільної медіатеки
|
Жовтень, 2020
(Заступник директора з виховної роботи)
|
3
|
Майстер-клас «Формування конкурентоспроможної
особистості школяра»
|
Сприяти
розвитку творчого потенціалу вчителів, виявленню ППД
|
Створення
медіатеки громадян-ського виховання учнів школи
|
Грудень, 2020
(Заступник
директора)
|
4
|
Звіти творчих груп: «Запровадження інноваційних технологій у процесі формування
конкурентоспроможної особистості»
|
Підсумки
роботи в групах. Оформлення наочності роботи груп
|
Підсумки
роботи в усіх творчих групах. Створення банку даних у школі. Оформлення
виставки з доробок. Оформлення матеріалів
|
Лютий, 2021
(Керівник
творчої групи)
|
5
|
Методичний фестиваль «Формування конкурентоспроможної особистості учасників навчально-виховного
процесу»
|
Сприяти
розвитку творчого потенціалу вчителів, виявленню ППД, підвищувати професійну
майстерність
|
Створення
методичного посібника «Формування конкурентоспроможної особистості учасників навчально-виховного
процесу засобами інноваційних технологій»
|
Березень, 2021
(Заступники директора,
учителі-методисти, старші вчителі)
|
№
|
Форма роботи
|
Зміст роботи
|
Мета роботи
|
Термін, відповідальний
|
6
|
Засідання науково - методичної
ради
«Дидактико–методичне та матеріально-технічне забезпечення інноваційної
діяльності педагогів»
|
Аналіз
створення дидактико-методичного та матеріально- технічного забезпечення
інноваційної діяльності
|
Здійснити
огляд навчальних кабінетів
|
Травень,2021
(Заступник
директора)
|
7
|
Засідання педагогічної ради: «Удосконалення роботи
педагогічного колективу школи з формування конкурентоспроможної особистості»
|
Підсумок
роботи над проблемою за 5 років. Удосконалення структурної моделі формування
конкурентоспроможної особисті учня
|
Визначити
та узагальнити позитивний досвід роботи над проблемою. Визначити шляхи
подальшої роботи педагогічного колективу.
|
Квітень, 2021
(Директор, заступники директора)
|
8
|
Шкільна конференція (батьки, учні, учителі)
«Взаємодія школи та сім’ї у формуванні конкурентоспроможної особистості на
засадах педагогіки життєтворчості»
|
Підсумки
колективної роботи над проблемою за 5 років
|
Організація
тісної співпраці школи та родини щодо формування конкурентоспроможної
особистості школяра
|
Травень, 2021
(Директор)
|
Директор І.КУНДЛЯ
Немає коментарів:
Дописати коментар