Науково-методична проблема школи на 2016-2021н.р.

Науково-методична проблема школи 

на 2016-2021 навчальні роки

 «Формування конкурентоспроможної особистості засобами інноваційних  навчально-виховних технологій»

П Е Р С П Е К Т И В Н И Й   П Л А Н: 
2 0 1 6  –  2 0 21  навчальні роки


І етап – підготовчий (діагностичний, теоретичне обґрунтування науково-методичної проблеми)
2016-2017 навчальний рік



Форма роботи
Зміст роботи
Мета роботи
Термін, відповідальний
1.
Анкетування педагогічного, учнівського та  батьківського колективів
Аналіз стану роботи педагогічного та учнівського колективів
Виявлення проблем і підготовка до  розуміння проблем.  
Складання плану реалізації теми.
Вересень
(Заступники директора
Мірчук О.О.)
2.
Засідання творчої групи (директор, заступники директора, керівники методичних об’єднань)
Обробка даних анкетування. Виявлення рівня обізнаності педагогічного колективу
Виявлення питань для вивчення, виокремлення досвіду з цієї теми
Вересень
(Директор Кундля І.А.,
заступник директора Мірчук О.О.)
3.
Консультація (методисти районного методичного центру)
Планування та визначення перспектив роботи з проблемної теми
Складання перспективного плану роботи
Серпень
(Заступник директора Мірчук О.О.)
4.
Відвідування уроків, позакласних заходів
Визначення напрямків роботи, виявлення рівня обізнаності педагогічного колективу
Виявлення досвіду для вивчення та шляхів реалізації проблемної теми
Протягом року
(Директор Кундля І.А., заступники директора Мірчук О.О.)
5.
Визначення змісту педагогічних рад, семінарів, педагогічних читань
Планування та визначення перспектив роботи з проблемної теми
Планування шляхів реалізації проблемної теми
Вересень
 (Директор Кундля І.А., заступники директора Мірчук О.О.)
6.
Розробка матеріалів психолого-педагогічної діагностики вчительського та учнівського колективів, а також батьківської громадськості.
Виявлення рівня обізнаності щодо шляхів реалізації проблеми, визначення рівня інклюзії

Визначення шляхів діяльності школи за проблемною темою (створення банку психолого-педагогічних діагностик, планування шляхів реалізації проблемної теми)
Жовтень-грудень
(Заступники директора
Мірчук О.О.)





Форма роботи
Зміст роботи
Мета роботи
Термін, відповідальний
7.

Складання плану роботи над проблемною темою
Визначення напрямків роботи, розподіл обов’язків, етап взаємодії учасників навчально-виховного процесу
Забезпечити логічну послідовність вирішення завдань через взаємодію всіх учасників навчально-виховного процесу
Жовтень 
 (творча група)
8.
Педагогічна рада «Про діяльність педагогічного колективу щодо реалізації завдань науково-методичної проблеми «Формування конкурентоспроможної особистості засобами інноваційних  навчально-виховних технологій»
Затвердження заходів щодо реалізації єдиної  науково-методичної проблеми
Ознайомлення всього колективу з перспективним планом реалізації  науково-методичної проблеми 
Листопад
(Директор Кундля І.А.,  заступник директора Мірчук О.О.)
9.
Відкриті виховні заходи та уроки з використанням інноваційних  технологій.
Уроки досвідчених вчителів з використанням ІТ
Виявити ППД із проблеми з метою допомоги тим, хто не визначився в роботі з проблемною темою.
Протягом
навчального року
(Директор Кундля І.А., заступники директора Мірчук О.О.)
10.
Семінар-практикум «Оцінювання діяльності учнів у навчальному процесі»
Опрацювання нормативних документів та ознайомлення з практичним досвідом оцінювання діяльності учнів
Поглиблення практичних знань з методики оцінювання навчальних досягнень учнів
Листопад
(заступник директора Мірчук О.О.)
11.
Педагогічна рада «Підвищення професійної компетентності вчителів – ефективний засіб удосконалення навчально-виховного процесу»
Формування передового педагогічного досвіду
Намітити шляхи підвищення професійної компетентності вчителів з метою удосконалення навчально-виховного процесу
Січень
(заступник директора Мірчук О.О.)
12.
Педагогічна рада «Організація навчально-виховної роботи школи з формування національно-патріотичного виховання»
Опрацювання педагогічних та психологічних аспектів у процесі формування національно-патріотичного виховання»
Розробити комплекс заходів щодо посилення патріотичного виховання з урахуванням основних засад Кодексу етики, честі, порядності
Березень
(заступник директора Мірчук О.О.)
   

II етап – теоретична підготовка впровадження теми: 2017-2018 навчальний рік




Форма роботи
Зміст роботи
Мета роботи
Термін, відповідальний
1.
Засідання педагогічної ради школи  «Формування особистості школярів шляхом запровадження інформаційно-комунікаційних технологій навчання та виховання»

Ознайомлення з теоретичним і практичним досвідом запровадження інформаційно-комунікаційних технологій навчання та виховання
Ознайомлення всього колективу, обговорення, затвердження заходів з проблемної теми. 
Січень
 (Заступник директора
Мірчук О.О.)
2.
Проблемний психолого-педагогічний семінар «Теорія і практика формування конкурентоспроможної  особистості»
Опрацювання педагогічних та психологічних аспектів у процесі формування конкурентоспроможної особистості
Опрацювати досвід  роботи з формування конкурентоспроможної особистості. Аналіз літератури з теми.
1 раз на рік
(Заступники директора)
3.
Організація роботи творчих груп:
«Інноваційні технології навчання»
«Формування ключових і предметних компетентностей»
Вивчення та апробація новітніх інноваційних технологій навчання та виховання. Розробка рекомендацій для вчителів.
Розробка рекомендацій щодо реалізації науково-методичної проблеми
2016/2017-2017/2018
(Керівники
 творчих груп, заступник директора)
4.
Практичне спрямування роботи шкільних методичних об’єднань, творчих груп на реалізацію проблеми

Створення медіатеки відкритих уроків та виховних заходів
Ознайомлення педагогічного колективу з досвідом учителів школи
Протягом
навчального року
 (заступник директора, керівники МО)
5.
Педагогічні читання «Шляхи формування висококомпетентної особистості учнів у педагогічній спадщині В.О.Сухомлинського»
Опрацювання  системи навчання та виховання
Впровадження загальнокультурних принципів учнів Городищенської школи,  рекомендацій щодо формування висококомпетентної особистості

Березень
(Заступники директора)


Форма роботи
Зміст роботи
Мета роботи
Термін, відповідальний
6.
Теоретичний семінар «Інноваційні освітні технології – шлях до формування конкурентоспроможної особистості»

Ознайомлення з проблемою
Ознайомлення педагогічного колективу з теорією даного питання. Складання планів самоосвіти
1 раз на рік
 (Заступник директора з НВР, керівники МО, творчих груп)
7.

Засідання школи молодого вчителя: «Розвиток творчої активності молодих учителів».
Надання кваліфікованої допомоги молодим учителям, виявлення професійної готовності. Відкриті уроки, виховні заходи, поповнення банку навчально- виховних технологій.
Проведення Тижня молодого спеціаліста (відкриті уроки, заходи). Виявлення труднощів і надання методичної допомоги. Виявлення позитивних результатів і вироблення результатів.
Квітень
 (Заступник директора з НВР, керівники м/о, творчих груп)
8.
Психологічний тренінг «Як стати лідером»
Основні теорії лідерства. Мотивуюча роль лідера
Учасники знайомляться з якостями лідера
1 раз на рік
(Заступник директора
Мірчук О.О.)



ІІІ-IV етапи – творчий етап і поточний аналіз та керівництво процесом упровадження:
2018-2019, 2019-2020 навчальні роки



Форма роботи
Зміст роботи
Мета роботи
Термін, відповідальний
1.
Творчі майстерні педагогів з упровадження проблеми школи

Творчі майстерні, доробки вчителів-методистів, старших учителів, узагальнення ППД
Використання інноваційних технологій  навчання та виховання. 
Грудень
 (Заступник директора)
2.
Засідання методичних об’єднань: «Формування конкурентоспроможної  особистості шляхом впровадження інноваційних  технологій»
Визначення сучасних педагогічних технологій для апробації, виявлення ППД учителів, результативності їхньої діяльності з проблеми
Розробки уроків та виховних заходів
Січень
(Керівники методичних об’єднань)
3.
Засідання творчих груп:
«Інноваційні технології навчання»
«Формування ключових і предметних компетентностей»
Розробка уроків та виховних заходів
 Розробка рекомендацій щодо роботи вчителів, класних керівників. Уроки та виховні заходи для учнів 1-11 класів
2018-2019
 (Заступник директора, керівники творчих груп)
4.
Батьківські збори: «Стилі батьківського виховання та їхній вплив на формування життєвих компетентностей особистості школяра»
Лекторій для батьків різних вікових груп
Допомогти батькам та учням зрозуміти себе, визначити причини труднощів та подолати проблеми у вихованні
Січень, 2019
(Заступник директора)
5.
Конференція: «Формування життєвих цінностей учнів у початковій школі», «Формування конкурентоспроможної  особистості»
Формування передового педагогічного досвіду
Визначення передового досвіду, робота щодо узгодження дій у педагогічному колективі. Спрямування всіх засобів впливу на особистість для поліпшення результатів роботи. Продовження роботи щодо вивчення та узагальнення ППД
Лютий, 2020
(Заступник директора)
6.
Круглий стіл «Вибір професії як життєвий проект старшокласників»
Пошук ефективних методів профорієнтаційної роботи, створення умов свідомого вибору учнем майбутньої професії
Ознайомлення з позитивним досвідом організації профорієнтаційної роботи
Листопад, 2018
(заступник директора)
7.

Педагогічні читання «Конкурентоспроможний педагог. Теоретичні проблеми в працях вітчизняних і зарубіжних педагогів»
Ознайомлення з теоретичним досвідом навчання конкурентоспроможного вчителя
Визначення і побудова моделі конкурентоспроможної педагога
1 раз на рік 
(заступники директора)
8.
Звіти творчих груп, методичних об’єднань
Відкриті уроки та виховні заходи, поповнення банку навчально-виховних технологій
Виявлення позитивних результатів і вироблення рекомендацій. Підготовка матеріалів для публікацій.

Квітень-травень (Заступник директора, керівники методичних об’єднань, творчих груп)
9.
Засідання педагогічної ради: «Досвід і проблеми формування конкурентоспроможної особистості»
Узагальнення роботи над проблемною темою на рівні практичного втілення
Узагальнення роботи над проблемною темою. Аналіз практичної роботи над проблемою
Січень, 2019
(Директор, заступник директора)
10.
Створення інформаційно-методичного банку «Формування конкурентоспроможної особистості. Шляхи, методи, форми»
Поповнення банку даних досвіду роботи за проблемою
Поповнення медіатеки
Протягом 2-х років
(методична рада)
11.
Фестиваль педагогічних ідей та знахідок
Упровадження ППД. Пропаганда роботи вчителя з формування
конкурентноспроможної особистості
Вивчення досвіду вчителів, які вже досягли результатів у роботі над проблемою, визначення впливу методів, прийомів технологій, що використовується педагогами на результативність навчальних досягнень учнів   
Квітень, 2020
(Заступник директора з навчально-виховної роботи)


V етап – аналітичний (підсумки роботи над проблемною темою за 5 років): 2020-2021 навчальні роки



Форма роботи
Зміст роботи
Мета роботи
Термін, відповідальний
1.
Засідання методичних об’єднань:            «Роль методичних об’єднань у формуванні конкурентоспроможної  особистості». «Моніторинг діяльності вчителів-предметників щодо забезпечення ними умов розвитку особистості»
Аналіз стану роботи, оцінювання та самооцінювання напрацювань учителів. Анкетування у педагогічному та учнівському колективах
Оцінити стан роботи вчителів- предметників, визначити критерії для самооцінювання. Узагальнення ППД. Вибір орієнтирів для подальшої роботи.
Жовтень, 2020
(Керівники методичних об’єднань)
2.
Засідання педагогічної ради «Використання інноваційних технологій у роботі класного керівника»
Накреслення шляхів реалізації завдань щодо формування конкурентоспроможної  особистості учнів
Накреслення шляхів роботи класних керівників у контексті проблемної теми. Продовження роботи над створенням шкільної медіатеки
Жовтень, 2020
(Заступник директора з виховної роботи)
3
Майстер-клас «Формування конкурентоспроможної особистості школяра»

Сприяти розвитку творчого потенціалу вчителів, виявленню ППД
Створення медіатеки громадян-ського виховання учнів школи
Грудень, 2020
 (Заступник директора)
4
Звіти творчих груп: «Запровадження інноваційних  технологій у процесі формування конкурентоспроможної особистості»
Підсумки роботи в групах. Оформлення наочності роботи груп
Підсумки роботи в усіх творчих групах. Створення банку даних у школі. Оформлення виставки з доробок. Оформлення матеріалів

Лютий, 2021
 (Керівник творчої групи)
5
Методичний фестиваль «Формування конкурентоспроможної  особистості учасників навчально-виховного процесу»
Сприяти розвитку творчого потенціалу вчителів, виявленню ППД, підвищувати професійну майстерність
Створення методичного посібника «Формування конкурентоспроможної  особистості учасників навчально-виховного процесу засобами інноваційних технологій»

Березень, 2021 
(Заступники директора,
учителі-методисти, старші вчителі)


Форма роботи
Зміст роботи
Мета роботи
Термін, відповідальний
6
Засідання науково - методичної ради «Дидактико–методичне та матеріально-технічне забезпечення інноваційної діяльності педагогів»
Аналіз створення дидактико-методичного та матеріально- технічного забезпечення інноваційної діяльності

Здійснити огляд навчальних кабінетів
Травень,2021
 (Заступник директора)
7
Засідання педагогічної ради: «Удосконалення роботи педагогічного колективу школи з формування конкурентоспроможної особистості»

Підсумок роботи над проблемою за 5 років. Удосконалення структурної моделі формування конкурентоспроможної особисті учня
Визначити та узагальнити позитивний досвід роботи над проблемою. Визначити шляхи подальшої роботи педагогічного колективу.
Квітень, 2021
(Директор, заступники директора)
8
Шкільна конференція (батьки, учні, учителі) «Взаємодія школи та сім’ї у формуванні конкурентоспроможної особистості на засадах педагогіки життєтворчості»
Підсумки колективної роботи над проблемою за 5 років
Організація тісної співпраці школи та родини щодо формування конкурентоспроможної особистості школяра
Травень, 2021
(Директор)



 Директор                                                                   І.КУНДЛЯ

Немає коментарів:

Дописати коментар