Методичне об'єднання класних керівників


Проблемне питання методичного об’єднання класних керівниківна 2016-2017 навчальний рік 

«Виховна система класу як спосіб організації  життєдіяльності учнів»

Лауруат конкурсу "Класний керівник року"  -  2016 - Митрофанюк Лідія Антонівна

НАШ КЛАС – 

«П» овага до традицій української держави
«А» льтруїзм у своїх вчинках
«Т» олерантність
«Р» ішучість у вчинках
«І» дея
«О» свіченість в історії держави
«Т» урбота за майбутнє України
Моє есе: «Чому я класний керівник?»
Учитель – це скульптор, великий митець, він ліпить щодня, щогодини
з маленьких відкритих дитячих сердець велику і справжню людину.
Василь Сухомлинський
Які гарні, влучні, суттєві слова. Водночас дуже серйозні, слова, які покладають на вчителя життєво важливі функції. Мені дуже приємно, що маю пряме відношення до цих мудрих слів великого педагога. Я розумію, що бути вчителем непросто – це клопітка, важка, відповідальна робота. Але попри всі труднощі, вона – прекрасна, трепетна, неповторна. Так, саме така, адже вчитель, а якщо ще й класний керівник – це людина, яка постійно серед учнів, серед колективу, серед людей. А кожна людина, як відомо, особистість, унікум. І коли ти бачиш очі учнів і можеш в них прочитати стан їхньої душі, коли в поглядах на ту чи іншу ситуацію практично немає розбіжностей… Напевне, це можна назвати щастям. А щастя – це взаєморозуміння, яке в свою чергу породжує любов, виховує доброту і милосердя, на яких тримається людство.
Чому ж я класний керівник? Здавна відомо, найстрашніше, що буває в житті людини – це самотність. Найприємніше ж – відчути себе потрібною іншим людям. Це зрозуміло кожному, поки ти комусь потрібен, поки ти здатен зрозуміти когось, поки ти про когось піклуєшся – ти людина. Людина, яка не просто існує, а по-справжньому живе.

Неодноразово чуємо, коли словосполучення «класний керівник», жартома замінюють – «класна мама». Мені дуже до душі ці слова. Бо коли є «мама», тоді є «сімя» . Сім’єю, без вагань, я можу назвати свій клас. Вони і справді для мене за ці роки стали рідними. Вони для мене – найкращі, найдобріші, найвихованіші, най…, най….мені комфортно у їхній компанії. Наша «класна сім’я» - це родинний затишок, це щирість, піклування один про одного, взаємопідтримка. Тому так важливо бути справжньою «мамою» - приділити увагу кожній дитині, знайти добре слово і необхідну пораду в тій чи  іншій ситуації. Хочеться , щоб діти бачили в тобі тільки хороше. Адже все, що вкладено в дитину під час шкільних років, зігріватиме і підтримуватиме її в подальшому житті.

  Педагогічні питання, над якими  буде працювати МОКК:

  • Дотримання основних принципів виховання, визначених національною програмою.
  • Формування ціннісного ставлення до себе, до людей, до навколишнього світу, до Батьківщини.
  • Формування гуманістичної, життєтворчої, духовно багатої та морально чистої особистості  з глибоко усвідомленою національною та громадянською позицією.
  • Забезпечення кожній дитині умов для саморозвитку і самовдосконалення. Кожна дитина талановита, тільки потрібно створити умови для її розкриття.
  • Формування навичок економічного мислення, виховання основних рис ділової людини.
  • Формування вміння швидко пристосовуватися до  безперервних змін у суспільстві, економіці; вміння соціально адаптуватися, шукати найкращі шляхи розв`язання життєвих проблем. Підготовка дитини до самостійного життя.
  • Виховання уміння не губитися у швидкоплинному інформаційному просторі, вміння володіти собою в складних життєвих ситуаціях, дотримуватися самодисципліни, самоконтролю.
  • Формування потреб у постійному навчанні, у безперервній освіті.
  • Виховання вміння спілкуватися з однолітками, в між статевих стосунках  та в різновікових колективах.
  • Формування діалектичного світогляду, оптимістичного погляду на життя, екологічного мислення.
  • Виховання потреби здорового способу життя. Основний пріоритет – здорова дитина у здоровому середовищі!
У новому навчальному році МОКК ставить такі завдання:

1. Постійно брати участь у роботі школи передового, перспективного і новаторського педагогічного досвіду. Ознайомитись із творчими лабораторіями учителів - новаторів шкіл
району.
2. Стежити за новинками в педагогічній літературі, вивчати їх і впроваджувати в своїй робот
ах.
3. Приділяти більшу увагу проблемам молодих класних керівників, їх адаптації до шкільного життя.
4. Посилити індивідуальну роботу з дітьми, схильними до правопорушень.
5. Приділити особливу увагу організації роботи з обдарованими дітьми. Працювати над створенням оптимальних умов для розвитку обдарованих дітей, забезпечення їх самореалгзації.
6. Спрямувати роботу класного керівника для формування спільної програми дій школи і сім'ї у становленні юної особистості.
7. Залучати батьків до активної участі в організації і проведенні позакласних заходів.
8. Виховувати інтерес до вивчення рідного краю, почуття патріотизму.
9. Працювати над вдосконаленням та розвитком системи учнівського самоврядування.
10. Формувати життєтворчу юну особистість шляхом впровадження основних принципів особистісно - орієнтованої освіти.
Методологічна основа методичної роботи з класними керівниками:

 системний підхід                            діяльнісний підхід    
                       особистісний підхід


І  ЗАСІДАННЯ   

                                                       __________________ 
Жити – це постійно народжуватися.
Антуан де Сент-Екзюпері
Тема. Планування виховної роботи методичного об'єднання на новий навчальний рік


1. Завдання і напрямки виховного процесу на 2016-2017 навчальний рік. Мірчук О.О.
1. Провести конкурс творчих робіт серед учнів «Я в житті моєї школи».
2. Провести  опитування батьків учнів 1-11 класів для визначення  можливостей батьків  у проведенні виховної роботи в школі.
4. Підготуватись до обміну досвідом з питання «Учнівське самоврядування, робота шкільної організації»




 Домашнє завдання 
1. Провести години спілкування «Чи потрібно сучасній людині мати широку та розвинену ерудицію? ». 
2. Провести анкетування учнів з метою вивчення моральної орієнтації особистості та взаємин у колективі. 
3. Провести батьківські збори « Доброта і милосердя народжуються в сім'ї». 
4. Підготуватись до обговорення теми «Родинне виховання. Формування ціннісного ставлення до людей».   
2. «Учнівське самоврядування як засіб підготовки дітей до життя в сучасних умовах»  Муха Ю.В.
3. Формування позитивного ставлення до навчання у дітей, які мають проблеми у навчанні. Митрофанюк Л.А.
6. Обговорення відкритих виховних заходів.
1. Відвідати сім'ї дітей, схильних до правопорушень. 
2. Особистий приклад у сімейно-родових стосунках і його вплив на формування дитини. Ковальчук О.В.
 Домашнє завдання 
1. Провести батьківський всеобуч з питань розвитку здібностей учнів.
2. Підготувати і провести виставку « Світ захоплень нашої сім'ї»
3. Підготуватись до обговорення теми «Інноваційні технології гуманістичного виховання».
 V  ЗАСІДАННЯ   
1. Творчість та інновації у педагогічній діяльності.                                                               
2.

2. Творчі прийоми у вихованні. Байбула В.Б.
3. Розвивальні ігри для учнів початкової школи. Каленюк В.М. 
4

3. Розвивальні ігри для учнів початкової школи. Каленюк В.М. 
4. Обговорення відкритих виховних заходів. 
1. Проаналізувати циклограму МОКК та визначитися у тематиці засідань на наступний навчальний рік. Мірчук О.О.
 
2. Перші кроки до вершин педагогічної майстерності. Методика організації позакласної роботи. Вимоги до плану виховної роботи Мірчук О.О.
3. Школа молодого класного керівника. Знайомство. Підготовка до роботи.
4. Підготовка до проведення І етапу конкурсу «Класний керівник року». 

Домашнє завдання 
3. Оформлення класних куточків  
ІІ  ЗАСІДАННЯ   
                                                       __________________  
В кожній людині живе геній.
Антуан де Сент Екзюпері
Тема. Розвиток пізнавальної активності. Виховання краси  мислення
1. Форми та методи розвитку пізнавальної активності у виховній роботі       
з учнями школи. Мірчук О.О.
2.      Гра, як важливий засіб навчання, як одна з форм пізнання навколишнього світу. Муха Л.В.
3.      Виховання краси мислення через діалогічний метод спілкування з дитиною.   Ковальчук Т.М.
4.      Обговорення відкритих виховних заходів. 

5. Ігровий тест “З ким би я пішов у розвідку”

ІІI  ЗАСІДАННЯ   
                                                       __________________  
Допоможи тому, хто несе тягар,
А не тому, хто покладе його поруч
Сенека
Тема. Учнівське самоврядування, робота шкільної організації
 1. Учнівське самоврядування. Інформація щодо діяльності учнівської республіки «ТЕМП». Мірчук О.О.
 4.Участь батьків в організації та проведенні виховних заходів у класі: нові форми роботи. Сидорчук Р.П.
5. Обговорення на тему: «Концепція громадянської освіти та виховання в Україні»
  Домашнє завдання
2. Провести години спілкування: «Я обираю здоровий спосіб життя». 
3. Анкетування щодо виявлення негативних тенденцій серед учнів.
4. Підготуватись до обміну досвідом з теми: «Розвиток пізнавальної активності. Виховання краси  мислення».

ІV  ЗАСІДАННЯ   
                                                       __________________  
Турбуючись про щастя інших,
ми знаходимо своє власне щастя.
                                      Платон
Тема. Родинне виховання. Формування ціннісного ставлення до людей.
1. Основні форми і методи родинного виховання. Рудь Г.Я.
3. Ставлення учня до батьків, до народу, до рідної культури, нації і держави – це виховання свідомих носіїв інтересів громадянського суспільства.  Смаль А.В.
4. Обговорення відкритих виховних заходів. 



                                                       __________________  
                                                                      Істинне призначення людини –
                                                        життя, а не існування.
                                          Джек Лондон
Тема. Інноваційні технології гуманістичного виховання.

 Домашнє завдання 



Немає коментарів:

Дописати коментар